Етика — наука про мораль. Вона відноситься до філософських наук. Відкорінена етика від філософії у самостійну науку ще за часів Арістотеля. Можна виділити такі види етики: етика скептицизму, гедонізму, сентаменталізму, утилітаризму, внутрішньої стійкості, любові та інші. Також можна сказати, що етика пов’язана з метафізикою, в цьому виражається її філосовський характер. Етика не вчить нас самому понятті «мораль«, а більше хоче навчити нас розуміти, що таке моральність. Мораль, як основне, що вивчає етика, пов’язана з ученням про буття.
Етика, як наука про мораль розглядає відношення людини до навколишнього світу, до суспільства в загальному, до відношення людей один до одного та відношення людини самої до себе. На даному етапі розвитку суспільства така наука, як етика має більше підгалин на теоретичному рівні, ніж на практичному. Адже зараз багато хто може дати теоретичне визначення таким абстрактним поняттям, як «сором», «співчуття», «щастя«, «честь», «гідність», «толерантність«, «добро«, «дружба«, «любов», «кохання», але не може, навіть, не те щоб використати це практично, багато хто не може взагалі визначити, що це є насправді. Багато хто скаже, що для кожної людини це своє, це особисте, це індивідуальне. Але, як було сказано в книзі «Перехрестя», є умовно створений трафарет вище зазначених понять. Так, кожна людина відчуває це по-своєму, але ми всі повинні дотримуватись загальноприйнятих понять, які виникли ще в давні історичні часи.
У часи європейської етики, така наука як етика розглядала різні види проблем: роль соціальної етики, роль індивідуальної етики, роль розуму, роль щастя і добра, роль людської поведінки, порівняння добра і зла (що насправді є злом, а що добром), відчуття моральної мотивації та багато інших.
Сучасна етика стикається з тими самими проблемами, що етика давніх часів, але , мабудь, в більшій мірі. Зараз суспільство стало набагато розвиненішим. Багато хто не задумується про етичні норми. Навіть, на те щоб поступитись місцем у транспорті людині похилого віку, молоді люди (не всі) йдуть не з великим бажанням, а інколи і, взагалі, не звертають увагу. Навіть, не всі можуть привітатись, бо вони вважають це не запотрібним.Та, що можна говорити про поступитись місцем, привітатись, якщо багато хто не поважає своїх батьків, відноситься до них, як просто до «банкомату з грошима». Проблема батьків і дітей дуже гостро стоїть в сучасному суспільстві. І, я вважаю, цю проблему потрібно вірішувати в першу чергу.
На мою думку, це все залежить від духовного розвитку людини, тай і можливо від релігійних поглядів. Зараз ми повинні боротися, навіть, за віру. Адже ці постійні «релігійні битви», «перетягування» людей з одніє віри до іншої, просто напросто ще більше руйнує наше суспільство. Так, релігія, релігійні погляди, віра в Бога, чи в декількох богів це вибір кожної людини, але під цими натисками людина починає сумніватись у своєму виборі. У деяких людей ці війни «вбивають» мораль, моральні цінності, а для когось щастя, а, можливу, і віру в своє майбутнє життя.
Для розвитку етики на сучасному розвитку суспільства, ми повинні в деякій мірі дотримуватись історичних правил її розвитку . Як кажуть науковці, що кожна наука має свої правила, свої ступені розвитку. Для того, щоб етика, як наука не втрачала свою цінність, ми повинні постійно її розвивати, не повинні забувати про, те, що вона дає можливість жити нам, в деякій мірі, правильним життям. Ми повинні повинні постійно звертатись до її історичних витоків, адже в ті часи, вона була, як тоді казали, ідеальною. Ми не повинні забувати про моральні цінності, ми ніколи не повинні забувати банальних речей, таких як привітатись, поступитись місцем, мати повагу до батьків, навчитись поважати, навіть, своїх ворогів.
На даному етапі соціалізації суспільства ставиться під сумнів, таке питання «Чи можна взагалі науково проаналізувати поняття «мораль»?». Науковці висувають таку думку, що це процес, але процес до кінця не усвідомлений.
Одним з головних завдань етики є правильне формування та правильне усвідомлення понять «мораль» та «моральність». Адже можна сказати, що мораль це лише предмет, а моральність її застосування. Головне завдання моралі формувати у людей правильні моральні цінності.
Також можна виділити декілька інших завдань, які виконує етика:
вивчення історії виникнення моралі;
визначити причин, які послугували виникнення такого поняття, як «мораль» та «моральні цінності»;
дати загальне поняття моральним цінностям;
формування понять «щастя», «нещастя»;
зафіксувати в свідомості людини правильні моральні якості;
формування понять добра і зла;
виховне завдання.Етика, в певній мірі, виховує особистісь, її особистісні якості. Можна сказати, що поведінка людини залежить від виховання, а виховання в свою чергу залежить від особистісних якостей людини та її моралі;
навчальне завдання. Етика повинна навчити нас правильно «використовувати» наші знання про мораль та її застосуванні у нашому буденному житті;
дати загальне поняття сенсу життя людини;
етика повинна допомогти усвідомити людині життя з усіх його сторін, та його глобальності;
покликана формувати моральність культури особистості і суспільства.
Предмет вивчення етики випливає з завдань. Головною, що вивчає етика є мораль та різні ланки її розвитку. Також можна виділити мету етики — нею являється раціональне обгрунтування етики, її осмислення.
Отже, етика являється наукою, яка допомагає нам правильно осмислювати і розуміти моральні цінності. Вона ніби дає нам правила поведінки в суспільстві, дає підгрунтя для хорошого і правильного виховання. Вона допомагає нам, інколи, знаходити відповіді на питання, які стосуються сенсу життя людини, які стосуються взагалі призначення людини на землі. Знання моралі та моральних цінностей допомагає нам жити.