Спільність ділової етики та ділового етикету полягає в тому, що люди повинні знати певні особливості: як поводитися під час переговорів, нарад, і в різних діяльностях людини. В етикеті є певні моральні норми і правила які повинна дотримуватися людина ( стиль роботи, поведінка під час спілкування) для вирішення якихось проблем у роботі.
Ділова етика — це як ділове спілкування, через це відбувається обмін інформації між людьми, сприйняття і розуміння оточуючих людей.
В діловому спілкуванні є певні аспекти партнери по бізнесу якщо хочуть укласти договір, то повинні мати дружні стосунки, якщо не дружні то повинні спілкуватися між собою, щоб вирішити певні проблеми і якщо погодили певні питання можуть підписати договір про співпрацю яка буде вигідна їм обом.
Тому що в діловому спілкуванні є пряме і не пряме спілкування, частіше використовують пряме спілкування, тому що дає більший результат. Також характерні засоби спілкування, тобто залежить як людина себе веде під час передачі інформації, головне щоб були правильні рухи, жести, міміка, посмішка, пози і погляди.
Діловий етикет – це певні правила, що визначає стиль роботи людей, певні якості взаємовідносин на роботі, з колегами, з начальством.
Саме головне в діловому етикеті є: оформлення і привітання, подарунки в знак дружніх відносин, візитна картка щоб залишити свої контакти партнеру, відповідний одяг, різні етикети в рекламі.
Є певні норми в діловому етикеті такі як дотримування певної дистанції між людьми, уміння визнавати власні помилки, уміння приймати різні аргументи від партнерів, під час суперечки людина повинна вміти захистити себе, головне віддавати свої сили в роботі для інших людей, для добробуту сім`ї, для прибутку компанії.
Певні етичні засади виникли ще за часів наших предків, так люди уже з покоління поколінь передавали свої навички ( акуратність, бути чистими, уміння користуватись столовими приборами, вміння правильно себе вести. В сучасній діловій етиці є три найважливіші положення: це матеріальні цінності, прибутки та доходи людьми розглядається як важливий здобуток, і також пріоритет на вирішення різних проблем що виникає у діловому спілкуванні що віддається міжособистісним відносинам, а не для прибутку.
В дотриманні ділової етики є один із важливих критеріїв оцінювання професіональності співробітника, так і організації в цілому. Ділова етика ґрунтується на певних засадах поведінки, придуманих людьми у процесі спільної життєдіяльності. Етика оперує моральними категоріями. Ділова етика та діловий етикет можуть мати збіги, наприклад, людина повинна говорити правду як з моральної точки зору, так і з точки зору етикету. Але ввічливе ставлення вимагає лише етикет.
Як діловий етикет, так і ділова етика являють собою різні норми правил поведінки. Про них повинна думати ділова людина. В діловому спілкуванні є три структури спілкування: комунікативна, інтерактивна і перфективна сторони. І в кожній структурі певні аспекти, в комунікації завжди є обмін інформації, суперечки про політику, вирішення якихось ділових проблем. В інтерактивній головне дія, діяльність людини як вона сприймає удар від партнера по бізнесу. Перфективна сторона характеризується тим коли партнери читають думки, тобто коли вони щось хочуть сказати одне одному то їх думки співпадають. Ділові відносини показали, що в рішенні певних проблем, пов’язане між партнерами, залежить від того, як вони уміють налагоджувати контакт одне з одним. Частіше всього партнери вживають ділову бесіду для спільних переговорів.
В діловому етикеті та етиці головне моральні вчинки людини, не можна критикувати людину, критикують дію людини. Головне щоб особа яка проводить переговори дотримувалась правила етикету мала гарний зовнішній вигляд, щоб костюм був охайно випрасуваний, а не пом’ятий, в такому вигляді особа покаже себе іншим ненадійно, не важливо одягати дорогий модний костюм, головне щоб відповідав певним вимогам, в день надягають сірий костюм а ввечері чорний.
Якщо людина їде кудись у відрядження, то повинна з собою мати дві змінних костюми, черевики, сорочку, галстук, для прогулянки по місту згодиться зручний одяг. І також особа яка представляє інтереси компанії повинна знати манери вітань, спілкування і в усьому так вона може отримати довіру партнерів, вони будуть впевнені в її або його професіоналізмі.
Кожна ділова дрібниця яка не відповідає певним вимогам ділового етикету може значити для людини дуже багато, інші можуть подумати що людина халатно ставиться до своєї роботи, не відповідально ставиться до певних вимог. Не кожному вдається професіонально тримати себе на вершині, для цього людина яка хоче здобути своєї мети повинна перейти всі перешкоди, з кожним роком людина буде набиратись досвіду, навчиться визнавати і аналізувати власні помилки.