Фізичне виховання займає важливе місце у розвитку і формування кожної особистості.
Під поняттям фізичне виховання розуміється — процес, який організовує вихователь спрямовуючи його на розвиток і удосконалення організму дитини і при цьому навчає руховим навичкам, які важливі для життя.
До методів фізичного виховання відносять різні спортивні ігри, рухливі вправи, спортивні розваги і свята.
У фізичному вихованні важливе місце займають ігри. Вони не лише використовуються при фізичному, але і при розумовому, естетичному і моральному розвитку.
Наприклад, спортивна гра естафета – це веселе змагання. Суть цієї гри полягає у встановлені чітких знаків, де починається рух учасників, також під час гри використовується мова жестів – мах рукою, що означає початок руху. Якщо в естафеті передається естафетна паличка, то передача відбувається з правої руки тому, що так набагато простіше виконувати гравцям дію. Завчасно потрібно планувати естафетний маршрут для зручності руху. Потрібно створювати команди так, щоб була однакова кількість і кожен з дітей брав активну участь у ній. Моральне значення цієї спортивної гри дає можливість виховати у дитини командний дух і співпрацю з іншими дітьми, тобто дитина переживає не лише за себе, але і за всю команду.
Існує гра, яка має назву «Городки». У цю гру можуть грати діти старшого дошкільного віку та підготовча група. Суть цієї гри полягає в тому, що майданчик розташовується подалі від всіх інших споруд, а на землі креслиться два квадратики між якими відстань повинна бути 2 – 2,5 м. Потрібні для цієї гри городки і ще битки. Можна використати дерев’яні або пластмасові. Перед грою дітей потрібно навчити влучно і правильно кидати битку по городкам. Ця гра виховує позитивні, морально – вольові якості особистості і сприяє вихованню дружніх взаємовідносин, взаємодопомоги, що є важливим у вихованні дитини.
Також при фізичному вихованні використовують різні спортивні розваги і свята. Для дітей вони дуже цікаві і корисні для їхнього здоров’я. Наприклад, спортивна розвага, яка має назву «День здоров’я». Її можна разом з дітьми проводити тоді, коли буде день присвячений саме здоров’ю. Для цього потрібне таке обладнання: плакати, м’ячі, обручі, підібрати загадки, прислів’я та приказки, костюми для героїв.
Також діти розповідають різні віршики про здоров’я, які заздалегідь вивчили з вихователем. У спортивній розвазі використовують естафети та ігри. Ділять дітей на дві і більше команди, які між собою змагаються. Мета цієї розваги полягає у закріплені знань у дітей про національні традиції нашого українського народу. Моральне значення спортивної розваги полягає у формуванні навичок доброзичливого спілкування з людьми, виховує бажання займатися фізкультурою та взагалі спортом, зміцнює дружні стосунки, виховує в дітей допомагати один одному.
З дітьми також можна провести спортивне свято під назвою «Спорт єднає всіх». Діляться на три команди, при цьому думають, як вони називатимуться. Це можуть бути «Соколята» або «Журавлики». Прикрашається відповідне приміщення для проведення свята. Під час змагання всі команди долають декілька естафет. Між ними повинні бути невеличкі паузи під час яких розповідаються віршики, співаються пісні. В кінці цього свята виграє та команда, яка набрала найбільше балів. Переможці нагороджуються чудовими і приємними призами. Моральне значення цього свята виховувати у дитини витримку, наполегливість, колективізм.
Головною метою всіх спортивних свят є виховування у дітей почуття дружби і колективізму. А як нам відомо, колектив це – родина в якій відносини теплі та щирі.
До методів фізичного виховання відносять туризм. Використовуючи його вихователь у своїй роботі всебічно впливає на дитину, як на розумовий так і на фізичний розвиток, а також впливає і на настрій дитини. Але перед тим, як іти з дітьми в похід, потрібно самому вихователю заздалегідь все спланувати і пройти самому цей маршрут. Першим етапом до походу є підготовка дітей до певного маршруту. Другим є саме власний туризм і до третього відносять завершальний етап, на якому діти розповідають та малюють все те, що їм сподобалося і те, що вони бачили під час туризму.
Також вихователь повинен запитати дітей куди вони б ще захотіли сходити всі разом. Вони повинні знати такі поняття, як карта, компас, щоб уміли бачити умовні позначення. З дітьми саме дошкільного віку можна проводити такі види туризму, як на велосипедах і лижах.
Завдяки йому відбувається формування характеру у дитини, морально-вольових якостей і почуття прекрасного, а також виховується взаємодопомога.
Можна зробити висновок, що методи фізичного виховання займають важливе місце у розвитку і формуванні особистості. Вони виховують вміння ставитися до інших з добротою, а також допомагати іншим дітям у скрутній ситуації. Під час колективних ігор та змагань у дітей виховується вміння підбадьорювати, підтримувати свої друзів по команді, вони створюють атмосферу єдиного цілого. Отже, методи фізичного виховання займають значне місце у моральному вихованні дитини.