Сьогодні саме негативні вчинки педагогів дуже привертають до себе увагу журналістів, батьків та родичів вихованців. В Україні нажаль багато випадків неналежного відношення педагогів до своїх вихованців, яке проявляється в жорстокому ставленні, агресії з боку вчителя, які тим самим і формують в дітей таке ж жорстоке відношення до своїх ближніх, що несе за собою негативний характер. В майбутньому такі діти вже не зможуть бути досконалими з точки зору етики, звичайно якщо не прикладуть багато зусиль на самовдосконалення. Тому педагог має величезний вплив на своїх вихованців.
13 листопада 2013 р. у селі Барбово Мукачівського району 8-річну школярку покусала 50-річна вчителька, яка була її класним керівником. Зі слів дівчинки, вона не встигла дописати речення під час диктанту, і тому вчителька вкусила її за передпліччя.
В цій ситуації, що описала вновині, чітко простежується, що вчитель не те що не знає етичних правил поводження з учнями, до того ж не контролює свої емоції. Вчителька керувалась не етичними принципами, в даній ситуації для вчительки найголовнішими були знання учениці, яких вона досягала вимогливістю, знехтувала усіма якостями,які повинні бути присущі їй, вона в стані агресії вчинила зовсім не педагогічно та неетично по відношенню до учениці .
Можна сказати, що неетичним зі сторони вчительки є те, що від початку за словами мами дівчинки, вчитель погано ставилася до учениці. В.Сухомлинський сказав, що педагог повинен бути гуманним до своїх вихованців, а хто не вміє розуміти дитячу душу, входити в їхнє становище коли, цього потребує учень . Не гуманність – на мою думку це вже є вираження неетичності, такі якості взагалі повинні бути відсутніми у педагога .
Звичайно багато з педагогів намагаються формувати в дитини , все що принесе їй користь в майбутньому, але деякі – зовсім несправедливі по відношенню до учнів.
Якщо взяти дану ситуацію, з етичної сторони ,то даний педагог поступив «низько « навіть по відношенню до самого себе,не проявив ніякого етикету, а вчинив як «тварина«. Справжньому, гідному називатися «Педагогом» потрібно було поцікавитись причиною , чому саме дівчинка не встигла дописати речення, проявити педагогічну етику по відношенню до ще зовсім маленької несформованої особистості ,а не проявляти агресію до неї, як вчинила вчителька .Вона приділила більше уваги, тому що дівчинка не встигла, зовсім не з?ясувавши причину, вчинила зовсім ненетично,зробила велику помилку в своїй професійній діяльності .Як казала мама дівчинки, вчителька не одноразово чула від доньки, що вчителька погано відносить ся до доньки. На мою думку, ціль педагога поляга в досягненні будь-яким способом ,кращих результатів у навчанні учнів .Педагогу потрібно навчатися контролювати свої емоції ,адже це так важливо в його професійній діяльності. Не виявляючи елементарні етичні норми в класі ,вчитель погазує свою некомпетентність .Звичайно в даній ситуації не можна сказати що педагог оперувалася, лише поганими намірами,завдати фізичної шкоди своєму вихованцю
Відношення вчитель до дитини зовсім несправедливе .З точки зору педагогічної етики в цей педагога, зовсім не користується педагогічними моральними нормами, та принципами .
Вивчаючи професійну етику педагога, можна зробити висновок,щзо вчителька зовсім несумлінно ставиться до своєї праці, і не чесна по відношенню до своїх вихованців, а з точки зору професійної етики вона повинна бути взірцем і прикладом для дітей, своїми діями спонукати їх до добрих вчинків, правильного та етичного поводження в будь якій життєвій ситуації.
Вона не те що вчинила неетично, вона примінила фізичну силу, до дитини, звичайно це не педагогічно, і взагалі не по-людські педагогу кусати вихованців.
Будь яка етично вихована людина сказала б ,що в даного педагога, немає жодних якостей та особливостей, які притаманні морально – вихованому педагогу .
Вчителька, вчинила неетично, відмовилась від загальнолюдських норм і правил поведінки людини. Це свідчить про некомпетентність і не людяність викладача .
В даного педагога відсутні якості які притаманні етично-вихованому педагогу. В даній ситуації педагогу потрібно було показати учням приклад ввічливості, порядності, ну звичайно і в деякій мірі вимогливо поставитись до учениці, і контролювати себе, адже педагог це взірець моральності.
Вчителька не відрізнилась благородними рисами, а відрізнилась неповагою до оточуючих учнів, дітям з такою вчителькою було тяжко і неприємно.
Ці благородні риси не з?являються самі по собі, їх потрібно виховувати,в процесі плідного самовиховання, пам?ятати що ми не одні, потрібно задумуватися як ми виглядаємо в очах інших.
Вчителька жорстоко віднеслась до своєї учениці, що свідчить, в першу чергу про відсутність її педагогічної етики, ніякої чемності та людяності не проявила до дитини. А етично вихована людина, педагог у всіх життєвих ситуаціях проявляє повагу до ближніх у всьому.
Якщо охарактеризувати цю ситуацію, неетичним є також не що педагог проявила нетерплячість по відношенню до учениці, завдала їй фізичну та психологічну біль, що могли призвести до поганих наслідків. Адже за статистичними даними, сьогодні багато дітей постраждало і страждає від завданого їм душевного болю з боку педагогів та батьків, що є причиною, небажання спілкуватися з людьми ,замкненості в собі, і навіть самогубства .В даній ситуації, вчителька повинна була знайти правильний підхід, етично, спокійно віднестися до даної ситуації, адже прояв агресії не є належним для педагога .
Негідно вчинивши так з другокласницею, вчителька заплямувала свою репутацію, і честь учителя і вже ніколи її не поверне, адже сама ж допустила, недопустиме порушила всі можливі етичні, моральні, особистісні якості тим більше вона жителька невеликого села, де кожен знає один одного .
Самовихованням зайнятися ніколи не пізно, і стати етично вихованою людиною, тільки для цього потрібно повністю поринути в це бажання з головою..спрямовувати всю свою діяльність на самовиховання,щоб дитина не стала жертвою, так як в даній ситуації. Потрібно навчитися володіти собою, особливо педагогам ,адже їхні вчинки не контролюються батьками чи органами безпеки коли вони проводять уроки .