Цікавим питання для роздумів , є питання чи існує моральна інтуїція, загально прийнято вважати, що інтуїція, деякою мірою багатозначний термін, його сутність залежить від галузі в якій він вживається .
Інтуїція з одного боку це несвідоме розуміння людиною істини, правильної відповіді на основі засвоєних попередніх знань. Дехто може вважати що інтуїція це так зване шосте чуття, яке дане людині Богом для передбачення правильного вибору, насамперед для самої, та для її блага. Мораль — є складним явищем в житті людини. Нерідко під мораллю розуміють сукупність певних правил, та норм поведінки як окремої людини так і суспільства. Перш за все мораль — це вид правильного суспільного життя людей її функція — це регуляція людською поведінкою та між людськими стосунками. Моральні норми людських відносин, поведінки, свідомості існують поряд з традиціями, звичаями, правом, жорстокими формами впливу.
Мораль постійно оцінює наміри і вчинки людей, їх мотиви і думки. Моральна інтуїція-це загалом виконання людиною своїх моральних законів, правил, на підсвідомому рівні , а бо ж вибір добра с поміж зла, тобто коли між людиною стоїть багатофакторний вибір вона в будь якому, випадку інтуїтивно розуміє, що вибере для себе добро с поміж усього зла, або ж найменше зло спосіб великого зла. Людське життя –це так званий чистий лист, народжуючись дитина починає заповнювати його своїми навиками, моральними нормами, правилами, протягом усього свого життя людина сама пише свою долю і життя . Починаючи з безумовних рефлексів людина бариться за своє виживання: харчові, дихальні, захисні, орієнтувальні рефлекси є провідними протягом перших років життя дитини, згодом з’являються нові рефлекси які пов’язані зі збереженням та продовженням роду.
Рефлекси та інтуїція безперечно пов’язані між собою тому що вони відповідають за збереження життя людини . Процес соціалізації є наступним для людини етапом у житті, і проходить такі відрізи життя як: Дитинство, юність, молодість , зрілість , старість. Протягом усього цього часу ми безперечно стикаємося із ситуаціями які залежать від моральної інтуїції , будь то діти дошкільного віку коли вони вибирають людей які їм більш імпонують не маючи достатньо життєвого досвіду, спираючись тільки на свою інтуїцію, так само в юності люди керуються своєю інтуїцією для вибору свого блага і так протягом усього свого життя і це свідчить про те, що соціалізація людини має також вплив на моральну інтуїцію тому що з моменту свого народження людина засвоює певний досвід і цей досвід на підсвідомому рівні керує моральною інтуїцією людини. Обираючи свій життєвий шлях ми зазвичай керуємося порадами друзів і батьків, кожен із нас хоча б раз задумувався над тим чого він хоче і над тим чого прагне від нього суспільство в формі рідних.
Такі ситуації зазвичай провокують нас до того, що ми починаємо думати, що для нас важливіше і краще, не завжди керуючись здоровим глуздом, це все відбувається на рівні підсвідомості і випливає з наших моральних переконань, які вже є більш — менш сформованими і цілісними на даному етапі життя (беремо до уваги юність) ось так і виникає у нас моральна інтуїція яка безумовно налаштовує нас на певне благо. Тепер можна різні ситуації подивитися в зв’язку з цим і суть соціальної інтуїції, напевно, теж таким чином зрозуміти . Моральна інтуїція — це, в принципі, коли людина переживає свій власний закон в собі, який як рішення до дії перезивається. Саму моральну інтуїцію теж можна розбити на три частини, навіть чотири. Перша частина — це, скажімо, людина просто переживає якусь ситуацію як вона є. Він бачить, як, припустимо, хтось лежить на землі, стікаючи кров’ю, і він може це просто як факт констатувати . У духовному світі можна теж такий стан пережити, і Штейнер називає його » інтуїція пізнання».
Це як діагноз — констатація факту. Але зазвичай людина переживає тоді, коли хтось лежить і стікає кров’ю , вона будить у ньому ще один образ , образ людини, яка здорова і в порядку , — проте образ цій ситуації , — скажімо так . Ось тут вже починається моральна інтуїція , — так би мовити , ідеальна ситуація замість реальної . Потім виникає переживання невідповідності першої та другої . Це , як би , ідеальна ситуація , а це — реальна .Реальна пізнається за допомогою інтуїції пізнання. А тут вже народжується моральна інтуїція. Тепер має пройти процес : вона повинна у відповідність встати з реальною ситуацією , — виникає порівняння , — і шукається шлях , яким чином це (реальну ситуацію) перетворити на це ( в ідеальну ситуацію) . І потім приймається рішення як це зробити , зробити вчинок . Якщо все це відбувається в духовному світі , то все це відноситься до моральної інтуїції. Хоча можна було б сказати : перше , цей образ ідеальний , — це чиста моральна інтуїція. Коли виникає порівняння з реальним образом ідеального і шукається шлях — це моральна фантазія в моральній інтуїції. А коли приймається рішення — це моральна техніка в моральній інтуїції. Зазвичай цей процес може швидко пройти , якщо взагалі людина до моральної інтуїції пробудився .
На що буває , якщо людина не пробудився до цього рівня де він може сам зі своєю моральною інтуїцією ідентифікуватися ? Може бути таке : він просто бачить і відчуває , що він зобов’язаний щось зробити , але не відчуває , що це його особисте спонукання , йому , як би , ззовні воно приходить. Тоді можна сказати, це відповідає рівню інспірації : я знаю , з ким я маю справу , з яким істотою , і що воно від мене очікує , але я не можу з цим очікуванням ідентифікуватися . Але я можу , скажімо , з якихось там моральних причин або чогось ще , сказати: я повинен це зробити. Або сказати : доля , вона змушує мене це робити , нікуди подітися. Отже, як висновок можна сказати і затвердити ,що моральна інтуїція існує і вона є необхідною складовою життя кожної людини яка має свої моральні цінності і здатна ними керувати і в моменти свідомого вибору і несвідомого, бо не завжди ми здатні зробити правильний вибір обдумуючи його а й бувають моменти коли ми обираючи добро рівні інтуїції і це є найбільшим благом для нас.