Моральна відповідальність — здатність бачити наслідки кожного людського вчинку та прагнення уникнути негативних результатів, переймати на себе всі результат своїх дій.
Я поводжусь розсудливо до людей , коли поважаю в них особистість. Внутрішня совість виражає здатність мені розуміти та відчувати наслідки особистих вчинків, чинити відповідно до власних усвідомлень. Бути відповідальною означає здатність керувати власною рефлексією, діями, не даючи свободі необґрунтованим, безглуздим та нелогічним бажанням.
Особливості сучасної моральної проблематики викликанні кризою ідентичності, яка полягає у висуванні людської особистості у центр уваги суспільства, але вона має як очікуванні, так і не очікуванні наслідки. Прояви індивідуальних інтересів яскраво втілилися в сфері сімейних і статевих стосунків. З одного боку, це було звільненням від норм традиційної родини і примусового шлюбу за розрахунком, з іншого – збільшується кількість розлучень, у великих містах розривається більше половини шлюбів, що укладаються.
Для того щоб зберегти стосунки в шлюбі кожна пара без сумніву повинна мати вірність один одному, взаємоповагу, загальні захоплення. В моїй сім’ї кожен один одного поважає та розуміє, допомагає вирішити якісь непорозуміння, ключ до міцних відносин у родині це розділення радості і захоплень. Я поважаю захоплення, релігійні переконання свого чоловіка, прислухаюсь до його рішень та роздумів.
ХХ ст. стало століттям «сексуальної революції» – безперешкодного задоволення індивідуальних статевих бажань і фантазій. Це відбулося не тільки в реальній поведінці людей, але й в літературі, мистецтві, ЗМІ. Втім свобода сексуального прояву обернулася де інтимізацією людських відносин. Втративши шани таємності, інтимності і тілесності стали просто товаром, видом послуги,елементом реклами. А людство несе значні морально — психологічні втрати – знищивши інтимність, що завжди був цінним своєю прихованістю.
Я вважаю, що це безглуздя, відкривати інтимний бік свого життя, який є цінний для людини, що шанує свої почуття, силу та гідність. Але для людей, що цього не розуміють і не цінять, в них зростає нудьга, що штовхає їх на безглузді вчинки, до пошуку гострих відчуттів. Важливим джерелом моральних проблем сьогодення є активний розвиток науки, техніки та технологій. Створивши багато різноманітних засобів, вони виявилися руйнівними для людського життя та тілесності людини.
Створення наукою і технікою ядерної зброї, хімічних, біологічних засобів масового знищення, починаючи з XX століття і до сьогодення , помічаємо кризу техногенної цивілізації. Що можна говорити про тектонічну зброю, яка здатна викликати землетрус в окремих регіонах планети? Усе живе на планеті буде знищене, якщо сили людських вторгнень розв’яжуть нові світові протистояння. Ще ніколи зло, жадібність, егоїзм не володітимуть такою руйнівною, вбивчою силою.
Науковці які виводять розвиток техніки на новий рівень, несуть величезну відповідальність за свої діяння перед людьми. В сучасних умовах порушення, почуття моральної невідповідальності за свою поведінку, свої дії в роботі з технікою можуть бути оцінені як моральний злочин. Процес росту рівня науки і техніки впливає не тільки на людську тілесність, але може відбитися і на душі, внутрішньому світі людини та її психології.
У ХХІ столітті дуже поширені засоби масової інформації, які продукують неймовірні можливості для маніпуляції людською свідомістю. Задуми маніпуляторів здійснюються одночасно, як на великих територіях, так і не значних. Люди дивляться реклами,слухають коментаторів, і починають втілювати в життя те що їм нав’язують з другого боку екрану. Іноді вони це роблять не замислюючись, чи потрібно воно їм взагалі, тут і постає моральною проблемою зазіхання на людську волю мислення. На право мати власну точку зору через впровадження у нашу свідомість примітивних і вульгарних звичок та стереотипів.
Характерної групою проблем сучасної України є біотичні. Вони виникають у тому випадку коли втручання сучасної науки відбувається в глибинні біологічних процесів. Можна сказати, що наука зазіхнула на святе – природу людини. Біоетика – один із напрямків в етиці, що вивчає питання про ставлення людини до життя і смерті. Вихід на новий рівень технічних можливостей медицини поставило перед вченими нові питання про можливості філософсько-етичних міркувань. Моральні питання постали, як тільки розпочалися операції з пересадки органів. Чи не стануть позбавляти людського життя, щоб взяти потрібний орган? Чи не почнеться торгівля органами?
Ще одною проблемою сьогодення є клонування – вирощування з клітини організму його дубліката. Я вважаю, що взагалі не треба втручатися в генетичний апарат людини, це може призвести до непередбачених і безповоротнім наслідкам. Із серйозними моральними проблемами пов’язане виникнення «сурогатних матерів», штучне запліднення, зміна статті. І взагалі, яка розумна людина погодиться на хірургічне втручання? Воно лише потрібне у невідкладних ситуаціях, а не в змінні статті.
Отже, біоетика – є продовженням медичної етики, водночас є чимось більшим, ніж професійна медична етика, вона досліджує громадянські права особистості.
На мою думку в сучасному українському суспільстві поняття моральності є принципово важливим. Сьогодення нам показує, що внутрішній світогляд та моральні принципи пересічного українського громадянина змінюються. З’являється почуття гідності, відповідальності, принциповості та патріотизму. Внутрішній світ людини формується з багатьох чинників,переконань, світогляду, обізнаності та погляду на принципово різні речі. Все це формує внутрішній світ моральної відповідальності кожної особистості. Показником моральної відповідальності людини є її вчинки , дії та поведінка в суспільстві.