На даний час, формування моральної свідомості дітей старшого віку головного значення надає гармонійний принцип поєднання свободи та необхідності. Найважливішим видом є діяльність, і там це поєднання вступає дуже переконливо, і також є праця вона є — навчально, громадською і продуктивною. Праця для хлопчиків та дівчаток стає основним в житті критерієм гідності, совісті, честі та інших моральних цінностей.
Щоб стати гідним членом суспільства, потрібно засвоїти всі життєві цінності, а також створювати потрібні умови для входження в суспільство. Освіту в різних наукових дослідженнях називають, як складний соціокультурний феномен, як засіб створення людиною власного образу, також може виділятися її індивідуальність. Освіта можна сказати,- це моральний вигляд людини, який складався протягом усього життя, там є її моральні цінності і духовні, і це може бути здобутком її культурного кола, також це є процес самовиховання, виховання, шліфування, це мається на увазі процес, який формує вигляд людини.
Основним завданням, є освіченість, вихованість. Освіченість ми повинні розуміти не тільки, як сукупність різних знань і вмінь, але і як застосування моральних установок, різні індивідуальні цінності, різні смисли і думки. Вихованість — це поведінка людини моральними нормами в конкретному соціумі.
Можна сказати, що також відбуваються зміни в цінностях самої освіти. Головними стають не засвоєння знань і навичок, а гуманність відношень, творча самореалізація особистості.
Головними моральними функціями освіти є функції:
— соціалізації ( розвиток, навчання і виховання дитини, у результаті цієї функції дитину потрібно підготувати до самостійного життя);
— людиностворююча (догляд за навколишнім середовищем, духовного здоров’я);
— культуротворча (розвиток культури, потрібно розповідати своїм нащадкам про різні культурно-творчі події).
Для входження цих функцій в життя у змісті освіти, на думку дослідників, повині бути закладені механізми адаптації, збереження індивідуальної особистості. Якщо метою освітнього процесу є особистість, яка була пристосована до життя в сучасному суспільстві, то змістом цього є — становлення людини як індивідуальність, яка є інтелектуальна, духовна та фізично розвинена. На мою думку, зміст освіти — це не тільки певна навчальна інформація. Це стосується всії професійниї та особистісних якостей людини, і вони повинні формуватися поступово з набуттям досвіду.
Моральними завданнями шкільної освіти є:
— потрібно враховувати інтереси учня та суспільства;
— розвиток здібностей дитини, незалежно який у неї статус, чи яка в неї національність;
— потрібно виховувати гідного громадянина, формувати у нього духовні цінності;
— розвивати індивідуальні здібності учнів, знаходити різні до них підходи, формувати вміння та навичкам;
— потрібно, щоб молодь адаптувалася до життя в суспільстві;
— потрібно використовувати доступність знань та інформацію та різних верств населення.
Вища освіта може нам забезпечити наукову, професійну та практичну підготовку, ми можемо здобути багато цікавої інформації. Ми також можемо показати свої інтереси та здібності, якими ми володіємо. Тому, я хочу сказати, що моральні завдання шкільної освіти цілком залежить від педагога, саме він повинен прищепити любов до школи, до різних цікавих предметів, виховати нас чесними та порядними, а саме головне розумними дітьми.
З найосновніших завдань шкільної освіти є формування в учнів певних духовних цінностей. Це — любов, доброта, повага до старших, турбота, завжди допомагати своїм товаришам та багато інших.
Систематичне моральне виховання діти здобувають у школі. Його завдання і зміст визначається любов’ю до свого рідного краю, колективу. Шкільне навчання дуже серйозно позначається на психіці школяра. Коли дитина навчається у неї змінюється поведінка, збагачується якийсь соціальний досвід, вона вже може свідомо думати, відповідально ставитися до своїх обов’язків. Також основним завданням шкільної освіти є дисциплінованість. Це тобто дотримання правил поведінки в школі і за нею, певна чітка організація певного проекту чи чогось іншого. Щоб цей показник був доволі високий потрібно до учнів підходити з розумінням, проводити з ними різні цікаві бесіди.
З моєї точки зору, щоб моральні завдання шкільної освіти були завжди якісними і їх всі дотримувалися потрібно школярів привчати до виконання правил, з 1-го класу формувати у них потребу щось робити добре, нагадувати їх вимоги та зміст. Потрібно, щоб завдання шкільної освіти у них були на першому плані, щоб вони їх не забували. Тому що знання у наш час, це один із основних складових змісту освіти. Головним методом змісту та знання освіти є самостійне оволодіння ними через різні нові цікаві прийоми чи способи одержання певних знань. Ми повинні не забувати аналізувати інформацію, абстрагувати, пізнавати все більше нового. Можливо і нові моральні завдання шкільної освіти, які ми зможемо використовувати у своїй практиці.
Отже, можна зробити висновок, що моральні завдання шкільної освіти, посідає дуже важливе місце у вихованні дітей та суспільстві. За допомогою його, ми зможемо використовувати різні методи, проводити дослідження, а насамперед виховувати в дітках гідних людей нашої країни.