Нажаль, в нашому сучасному світі, сьогодні, меркантильні та корисливі відносини між людьми переважають над духовними та моральними цінностями.
А чи замислювались ми чому так сталось? З яких часів відбулася ця не справедлива, на мій погляд, заміна цінностей, та як знаходити компроміс людства з духовністю.
Все починається з малого! Виховання майбутнього, яке зачинається в родині, продовжується в шкільному віці. Це закладення загально-соціальних норм и моралі, доброти, турботи, вихованості.
Чи знає кожен викладач, яку він бере на себе відповідальність, при йдучи в дитячий колектив. Отже шкільна етика-це насамперед виховання та розуміння поведінки учнів в суспільстві.
У вихованні етичних норм школяра, кожен викладач має зважати на вимоги моралі. Поняття моралі, а саме дітей шкільного віку, полягає на пізнанні добра і зла.
У зв’язку з сучасними, гуманістичними підходами розвитку освіти та культури школярів, вчитель який вирішив стати на викладацьку стежку повинен бути морально вихований, етично освічений та бути готовим до протиріч сучасній молодій спільноті.
Етика як наука, один із нарізних каменів розвитку всебічної особистості. Етика та мораль в шкільних умовах покликана розвинути у дітей почуття прекрасного, за допомогою різноманітних видів мистецтва ( музика, малювання, театр). Дитина, яка росте у зв’язку з ними ніколи не буде агресивною, особливо це актуально в сучасному сьогоденні.
Навколо багато викликів які роблять дитину жорстокою, злою, а роль мистецтва навпаки, якраз пробуджує виховати у школяра те людське, добре, світле, що притаманно гомосапієнсу.
Шкільна етика вивчає виховну мораль, сукупність моральних правил певної суспільної чи професійної групи, в нашому випадку це шкільне суспільство де приймають участь як вчителі так і учні.
Дуже важко розділити етику та естетику яка виховує моральні чесноти: справедливість, правдивість, щирість, вірність та відданість, скромність, добро і співчуття.
В наш час в Україні етика викладається майже у всіх школах,але викладацький хист, що до читання цих предметів потребує деякої трансформації з урахуванням віку учнів та їх психологічної підготовки.
На сьогодні представлена велика кількість підручників та навчальних посібників, як для учнів так и для викладачів.
Викладання етики в школі вже сьогодні показує нам великий результат в розвитку дітей та юнацтва.
Етика досить суб’єктивно підходить до кожної особистості і не має об’єктивного значення, тому тлумачення її в загалі як предмету набуває філософського підходу, де перш за все людина повинна сама розібратися в собі. Саме з таких індивідуумів мав би бути створений наш соціум сьогодні.
Хочеться сподіватися, що цей величезний вклад духовних, моральних, етичних знань, правил та цінностей в душі школярів, в майбутньому зможуть змінити наш світ.